Zabezpieczenie antykorozyjne zewnętrznej powierzchni podwozia stanowi powłoka elektroforetyczna pokryta warstwą PCV, wosku lub bitumu a wewnętrzne powierzchnie profili zamkniętych również chroni powłoka elektroforetyczna lecz tym razem jest ona pokryta wyłącznie woskiem. Podczas eksploatacji powłoki te podlegają zużyciu chemicznemu (solanka, kwaśne deszcze itp.) oraz mechanicznemu np. przez piaskowanie. Dla zapewnienia długiej eksploatacji ubytki zabezpieczeń powinny być uzupełniane.
Antykorozyjne zabezpieczenie podwozia w naszej strefie klimatycznej wymaga kilku produktów i okresowej kontroli miejsc szczególnie narażonych. Gdy stwierdzimy, że już nadszedł na to czas musimy bardzo dokładnie, najlepiej przy pomocy myjki ciśnieniowej, oczyścić całe podwozie.
Miejsca z widoczną korozją oraz powierzchnie o osłabionej przyczepności zabezpieczenia fabrycznego oczyścić mechanicznie szczotkami stalowymi ręcznymi lub mechanicznymi na przykład APP ST MBX, wżery usunąć punktowo piaskarką z recyrkulacją NTools A211 lub mechanicznie szybkoobrotowo NTools Fast LOCK , do usunięcia odspojonych mas uszczelniających stosować włókninowy dysk ścierny czarny APP DS lub DSK oraz czerwony APP DS.R. Do pozostałych czynności zastosować skrobaki, papier ścierny oraz tarcze do szlifowania.
Papierem do maskowania lub folią osłaniamy elementy wydechu, silnika, hamulce itp. przed zabrudzeniem natryskiwanymi produktami. Po odpyleniu i o ile to możliwe odtłuszczeniu zmywaczem APP Benz lub APP W900 na pozostałe uciążliwe wżery nanosimy miejscowo pędzlem lub natryskiem preparat APP R Stop. Po wyschnięciu szlifujemy powstałą powłokę włókniną ścierną czerwoną APP WS222 i gruntujemy powierzchnię metalową gruntem reaktywnym APP Haftgrund Spray (15 min) lub chemoutwardzalnym gruntem epoksydowym APP Grund EP, który po 1 godzinie pokrywamy bez szlifowania jedną warstwą APP C300 Predator. Po wyschnięciu Predatora pokrywamy go powłoką bitumiczną APP B200 Autobit lub woskiem do zabezpieczania podwozia APP W100 WAX. Wewnętrzne powierzchnie profili zamkniętych zabezpieczamy produktami woskowymi np. APP F400 Profil.
W przypadku braku sprężonego powietrza stosować skrobaki, szczotki stalowe ręczne i szlifierki z napędem elektrycznym. Do nanoszenia produktów chemicznych APP B120 Autobit, APP B 220 Autobit stosować pędzle. Do natrysku wybierać produkty jednoskładnikowe w opakowaniach ciśnieniowych jak na przykład: APP Grund Epoxy Spray APP B100 Autobit Spray, APPW100 WAX Spray, APP F400 Profil Spray, APP F410 Profil Spray.
W przypadku uszkodzenia powłoki lakierowej do zabezpieczenia antykorozyjnego uszkodzonej powierzchni trzeba zastosować natrysk i może on pochodzić z opakowania ciśnieniowego typy SPRAY. Należy umyć i odtłuścić naprawianą powierzchnię. Wyszlifować obszar naprawy drobnym papierem ściernym wodoodpornym np. APP M991 P800, osuszyć, odtłuścić i nanieść podkład w aerozolu APP Smart Primer Spray. Poczekać aż wyschnie i wyszlifować papierem ściernym wodoodpornym APP M991 P800/P1000 do P1500 a powierzchnię pod lakier bezbarwny do APP M991 P2500. Osuszyć i odtłuścić powierzchnię. Nanieść umieszczony w opakowaniu ciśnieniowym APP Pre Fill Gas Spray wcześniej dobrany lakier bazowy APP Modular Special Base. Nanosić tyle warstw aby zlikwidować istotne różnice kolorystyczne z czasem odparowania między natryskami 5-10 minut. Po wyschnięciu lakieru bazowego należy zabezpieczyć go chemoutwardzalnym lakierem bezbarwnym APP 2K Klarlack FD Spray. Aby ujednolicić powierzchnię po wyschnięciu lakieru bezbarwnego niezbędne jest polerowanie strefy przejścia pastą polerską APP P1500 Fast Cut & FINISH.