Wraz z upływem czasu na reflektorach samochodowych pojawiają się ślady eksploatacji, zużycia i starzenia. Współczesne reflektory produkowane są z tworzyw sztucznych. Ich część przeźroczysta z poliwęglanu, która zastąpiła szkło we wcześniejszych konstrukcjach, posiada zewnętrzną warstwę utwardzoną i filtr UV. Zwykle to w tej warstwie widać zachodzący proces starzenia. Usuwa się go poprzez szlifowanie i polerowanie - jeżeli ich głębokość nie przekroczyła warstwy utwardzonej. Jeżeli proces zużycia i starzenia przekroczył grubość warstwy utwardzonej – wówczas po szlifowaniu trzeba ją odbudować. Najlepsze wyniki daje lakierowanie lakierem bezbarwnym. Inne rozwiązania to oklejanie folią lub nakładanie ceramicznych powłok ochronnych.
Prawidłowo przeprowadzony proces regeneracji wymaga staranności wykonania i zachowania prawidłowej kolejności wszystkich etapów:
Usunięcie zanieczyszczeń, które osadzają się na wewnętrznej stronie reflektora wymaga rozklejenia zewnętrznej szybki od konstrukcji reflektora. Tę formę regeneracji powinno zlecić się profesjonalistom.