SZUKAJ
filtruj
Ostatnia aktualizacja:
23. października 2021 r.
Jak skutecznie zregenerować reflektory samochodowe?

Jak skutecznie zregenerować reflektory samochodowe?

Tzw. "żółte reflektory" są jednym z tych elementów auta, które - z niewiadomych przyczyn - najczęściej przykuwają uwagę. Jak na nieszczęście tego defektu nie sposób usunąć korzystając z usług myjni samochodowych, a nawet własne zabiegi w kierunku przywrócenia reflektorom pierwotnego wyglądu z reguły spełzają na niczym. Jest to spowodowane faktem, iż z punktu widzenia technologii wykonania kloszy reflektorów upływ czasu odgrywa fundamentalną rolę w procesie "starzenia" tego elementu. Czy można coś temu zaradzic? Oczywiście - są na to skuteczne, sprawdzone sposoby! Przeczytaj o tym, w jaki sposób powinien przbiegać prawidłowo przeprowadzony proces regeneracji reflektorów samochodowych, aby przywrócić je do stanu maksymalnie zbliżonego do pierwotnego.

Dlaczego dochodzi do zużycia reflektorów i jakie są przyczyny "żółcenia"?

Wraz z upływem czasu na reflektorach samochodowych pojawiają się ślady eksploatacji, zużycia i starzenia. Współczesne reflektory produkowane są z tworzyw sztucznych. Ich część przeźroczysta z poliwęglanu, która zastąpiła szkło we wcześniejszych konstrukcjach, posiada zewnętrzną warstwę utwardzoną i filtr UV. Zwykle to w tej warstwie widać zachodzący proces starzenia. Usuwa się go poprzez szlifowanie i polerowanie - jeżeli ich głębokość nie przekroczyła warstwy utwardzonej. Jeżeli proces zużycia i starzenia przekroczył grubość warstwy utwardzonej – wówczas po szlifowaniu trzeba ją odbudować. Najlepsze wyniki daje lakierowanie lakierem bezbarwnym. Inne rozwiązania to oklejanie folią lub nakładanie ceramicznych powłok ochronnych.

Jak zregenerować reflektory samochodowe?

Prawidłowo przeprowadzony proces regeneracji wymaga staranności wykonania i zachowania prawidłowej kolejności wszystkich etapów:

  1. Zapewnienie odpowiedniego oświetlenia – WAŻNE! Czynność ta minimalizuje prawdopodobieństwo popełnienia błędów w całym procesie naprawy.
  2. Oględziny uszkodzenia, dobór technologii naprawy, ustalenie kolejności.
  3. Oczyszczenie obszaru naprawy. Auto musi być czyste, jeśli nie jest, należy je umyć i wysuszyć, odmuchując okolice naprawy.
  4. Odtłuszczenie obszaru naprawy zmywaczem WK900 i czyściwem.
  5. Dla bezpieczeństwa elementów sąsiednich oklejenie sąsiadujących z naprawianym reflektorem krawędzi srebrną wzmocnioną taśmą ochronną APP S 50 na cały czas naprawy.
  6. W przypadku pracy z otwartą pokrywą silnika osłonić wnętrze komory folią do maskowania.
  7. Usuwanie widocznych uszkodzeń: należy całkowicie usunąć uszkodzoną powłokę zabezpieczającą szybę z poliwęglanu (PC) za pomocą krążków ściernych z wykorzystaniem szlifierek mimośrodowych ROS 150E, SWR 03E lub SWR 05E oraz odsysacza. Gradacja papieru ściernego z zachowaniem odpowiedniej kolejności.
    1. Dla szlifu zgrubnego P180, P240, P320, P500.
    2. Dla szlifu wykończeniowego P800, P1000, P1500, P2000.
    3. Dla szlifu ręcznego wykończeniowego w miejscach trudnodostępnych papier ścierny wodoodporny P800, P1200, P1500; P2000.
  8. Powierzchnię osuszyć, odpylić i odtłuścić zmywaczem WK900 i czyściwem.
  9. Okleić sąsiadujące elementy papierową taśmą samoprzylepną i papierem lub folią do maskowania.
  10. Ostateczne przygotowanie powierzchni pod lakier.
    1. Odpylić naprawianą powierzchnię oraz jej sąsiedztwo
    2. Odtłuścić i usunąć nagromadzone na tworzywie sztucznym ładunki statyczne zmywaczem WK900 i czyściwem
    3. Przetrzeć powierzchnię ściereczką pyłochłonną.
  11. Lakierowanie:
    1. Grunt - dla uzyskania dobrej przyczepności lakieru nawierzchniowego nanieść jedną cienką zamkniętą warstwę gruntu przyczepnościowego APP Kunststoff Primer Transparent Spray i odczekać ok. 10–15 minut
    2. Powłoka nawierzchniowa – po odparowaniu gruntu nanieść, po wymieszaniu z utwardzaczem, dwie warstwy lakieru bezbarwnego APP Klarlack FD Spray z czasem odparowania między warstwami 5-10 minut lub inny lakier bezbarwny 2K naniesiony pistoletem natryskowym. Zaleca się dodanie 30% do lakieru uelastyczniacza APP Elastic.
  12. Kontrola utwardzenia powłoki. Jeśli utwardzenie jest wystarczające i niezbędne jest polerowanie to obróbka ręczna papierem P2000 i P2500 na mokro.
  13. Polerowanie. Można wykonać pastami Q801/Q802 lub pastami z linii APP for AD CUT/POLISH/FINISH.
  14. Szczegółowa kontrola wykonanej usługi pod różnymi kątami widzenia z kontrolą przejrzystości włącznie. Polerowaną powierzchnię pokryć preparatem APP Finish Test Spray dla oceny prawidłowości wypolerowania. Jeśli coś trzeba poprawić, to należy to poprawić przed rozklejeniem maskowania obszaru naprawy.
  15. Rozklejanie i usuwanie resztek po procesie naprawy (odkurzu, kleju z taśmy maskującej, resztek pasty polerskiej).
  16. Ostateczna kontrola przy różnym oświetleniu.

Usunięcie zanieczyszczeń, które osadzają się na wewnętrznej stronie reflektora wymaga rozklejenia zewnętrznej szybki od konstrukcji reflektora. Tę formę regeneracji powinno zlecić się profesjonalistom.






 

Kategorie produktów
Kategorie produktów

Lakiernictwo+
Blacharstwo+
Smart Repair+
Mechanika+
Artykuły BHP+
Autokosmetyka+

USTAWIENIA
styl

odśwież strone
xPerto PWApp version. 2.0.21.0247
© 2019 - 2024 Codepolis Sp. z o.o.
All rights reserved.
Moje  kontoKategorie
szukaj