Masy klejąco-uszczelniające oraz kleje są powszechnie stosowane w wielu gałęziach przemysłu, motoryzacji oraz budownictwie podczas produkcji, jak i w przypadku napraw. Miejsce, w którym stosuje się masę uszczelniającą lub klej jest zależne od jej właściwości i rodzaju materiału, na który masa jest aplikowana.
Kleje do szyb takie jak: APP Auto Glass czy APP Auto Glass GTX są jedno składnikowymi masami poliuretanowymi, które stosowane są do montażu czołowych oraz tylnych szyb samochodowych. Używane są także do montażu szyb bocznych w autobusach, kamperach i wszelakich pojazdach użytkowych czy specjalnych. Tworzy on spoinę pomiędzy elementami karoserii a szybą. Dzięki swoim właściwościom absorbuje on drgania oraz naprężenia, tworzy powłokę wodoodporną, dzięki czemu nie pozwala na przedostawanie się wody np. do wnętrza pojazdu. Kleje do szyb stosowane w pojazdach posiadają specjalny atest bezpieczeństwa. Schnięcie kleju do szyb odbywa się w sposób naturalny poprzez absorbowanie wilgoci w otoczenia. Konieczne jest wcześniejsze użycie gruntu (tzw. primera) APP Primer KM dedykowanego do kleju, który aplikowany jest przed nanoszeniem kleju. Należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej temperatury masy, gdyż jest ona bardzo gęsta, zbyt niska temperatura spowoduje utrudnione wyciskanie masy. Istotne jest również stosowanie odpowiednich narzędzi przeznaczonych do pracy z klejami.
Kauczukowe masy klejąco uszczelniające są produktem jedno składnikowym (np. APP SEAL 10 lub APP SEAL 12). Stosuje się je na łączenia różnych elementów np. stalowych, które połączone są uprzednio spawami lub zgrzewami. Jest to produkt, który po wyschnięciu jest elastyczny, co pozwala na zastosowanie go w miejscach, na które narażone są na naprężenia. Najczęściej stosuje się go w komorach silnika i bagażnikach samochodowy po naprawach blacharskich. Produkt ten możemy polakierować dowolnymi lakierami nawierzchniowymi.
Kolejnym popularnym produktem są poliuretanowe masy klejąco uszczelniające APP PU 50. Stanowią elastyczne spoiwo, które nanosi się najczęściej dedykowanym wyciskaczem, może być również rozprowadzana (nylonowym) pędzlem APP PPL.
Dzięki swoim unikalnym właściwościom mają szeroką gamę zastosowań tj.
Masa ta jest bardzo gęsta i może trwale łączyć ze sobą różne materiały oraz jest dobrym spoiwem, które jest relatywne elastyczne i odporne na pękanie podczas działania naprężeń. Zaleca się stosować ten produkt na zagruntowanie powierzchnie, proces schnięcia mas poliuretanowych odbywa się poprzez pochłanianie wilgoci z otoczenia.
Kolejne, to coraz częściej wykorzystywane polimerowe masy uszczelniające np. APP MS Polymer, które również są produktem jedno składnikowym. Zazwyczaj jednak w odróżnieniu od poliuretanów używane są jako produkt w formie natryskowej. Pozwala to na uzyskanie pożądanych wzorów, struktur oraz zabezpieczenia podwozia karoserii pojazdu. Przy użyciu odpowiednich narzędzi (pistoletów /aplikatorów do mas natryskowych) NTools PM lub NTools PWW 400 masa ta umożliwia odzwierciedlanie fabrycznych wzorów mas znajdujących się we wnętrzach pojazdu, co pozwala na przeprowadzenie profesjonalnych napraw powypadkowych. Często stosuje się je podczas renowacji pojazdów zabytkowych, w których zabezpiecza się podwozie. Masa ta jest bardzo elastyczna, co pozwana na amortyzowanie oraz odbijanie kamieni.
Produkt ten może zostać polakierowany farbami nawierzchniowymi. Wyschnięta masa polimerowa, która nie jest pokryta lakierem, posiada pełną odporność na promieniowanie UV, co pozwala zachować jej wszystkie swoje właściwości na lata tj. elastyczność i kolor. Odnajduje swoje zastosowanie podczas budowy oraz naprawy zabudowy kontenerowej pojazdów dostawczych i ciężarowych. Produkt ten może być stosowany na zagruntowane lub niezagruntowane powierzchnie, posiada dobrą przyczepność do różnych podłoży. Nanoszony jest odpowiednim wyciskaczem, może być również rozprowadzony na powierzchni pędzlem.
Masy butylowe z kolei to uszczelniacze, które stosuje się na wielu podłożach. Jest ona „wiecznie elastyczna”, co pozwala na łatwe dopasowanie do kształtu uszczelnianego elementu. W masach butylowych nie zachodzi proces schnięcia, jest ona „wiecznie żywa” i zarazem odporna na działanie temperatur. Można stosować ją w przemyśle stoczniowym, budownictwie, motoryzacji oraz wielu innych dziedzinach. Masy butylowe nie mogą być pokrywane żadnymi farbami nawierzchniowymi. Posiadają za to dobrą przyczepność do niezagruntowanych podłoży.